Saturday 25 July 2009

STAR Old Boy Weekend 2014


Ada lagi lebih kurang 4 tahun lebih lagi sebelum batch aku menganjurkan Minggu Bekas-bekas Pelajar Sekolah Tuanku Abdul Rahman, Ipoh. Secara tradisinya, setiap batch akan organise Old Boy Weekend selepas 20 tahun keluar dari sekolah.

Batch aku Form 5 tahun 1994, so campur tolak darab bahagi, 20 tahun kemudian ialah pada 2014.

Secara jujurnya aku memang tak sabar nak tunggu 2014. Sebab aku memang suka kalau bab-bab organize majlis-majlis nie. Adalah beberapa majlis jugak yang aku jadik ketua organizer dan alhamdulillah semuanya berjaya. Sebab bila dah minat kita akan automatically committed.

Jadik kitorang hanya ada masa kurang dari 5 tahun untuk kumpulkan bajet sebanyak at least RM50, 000. Kalau ikut logik akal dan penaakulan mantik otak aku nie, target tuh insyaAllah buleh tercapai.

Apa yang perlu skang nie ialah team organizer yang kuat.

Personal target aku nak pergi Old Boy Weekend tahun 2010, 2011, 2012 dan 2013 dan seterusnya sampai bila-bila selagi aku ada masa, tenaga dan kemampuan. Sejak tinggalkan STAR, baru 2 kali aku jejakkan kaki ke sana. 1st masa amik result SPM, yang 2nd masa melawat adik aku study Matrik USM kat STAR. Tu pon tahun 1996. The best part adik aku pon mewarisi nama KREK wakakak.

Secara matematiknya : 2009 - 1996 = 13 tahun. Pehhh bapak lama. Kalau ada anak dah masuk form 1.

Pergi OBW 2010 sampai OBW 2013 nak tengok macam mana suasana secara 1st hand. Bukan hanya dari bacaan atau dok dengar-dengar cerita budak-budak je.

Aku ingat nak volunteer untuk main band. Boleh ajak chunut dengan mat chap sekali. Aku siap dah pikir nak main lagu apa nanti hahahah. Gila advance. Takpe leh praktis awal-awal huhu.

"Esok saya nak awak datang sekolah pakai baju melayu lengkap dengan tengkolok".

No comments:

Post a Comment