Monday 10 August 2009

Kisah budak kechik di depan pagar rumah pak mentua aku

Tengah aku dok sedap melayan TV di suatu petang ahad yang redup dan damai, tiba-tiba aku nampak 2-3 orang budak kechik depan pagar rumah pak mentua aku sambil terintai-intai ke dalam.

Aku dengan perasaan ingin tahu pon keluar tanpa memakai baju sambil menayangkan bulu dada dan jugak perut boroiku serta tidak lupe membuat muke bengis.

"Kenapa ni?"

"Tu bola rounders kitorang termasuk dalam pagar"

Aku pon usha sekeliling dan nampak sebijik bola rounders yang dibuat daripada plastik yang dah dibungkus-bungkus dan dililit dengan selotep.

Dengan rasa bangga sebab dapat tolong dan hidung kembang aku pon ambik bola tuh dan pass ke budak kechik tadi tuh.

"Terima kasih pak cik".

Kechiknya hati aku dengar.

Esoknya keluar berita ada seorang budak kechik dijumpai tergantung di atas pokok petai.

1 comment:

  1. Salam.
    Belajarlah menerima hakikat, Bett. Lagipun, budak tu kan bakal menantu ko juga... hehehehee

    ReplyDelete