Monday 3 August 2009

Tak berbaloi-baloi!!

Kechewa betoi dengan konsert Search. Terasa penantian aku selama 5 tahun untuk tengok balik konsert Search tak berbaloi-baloi.

Sia-sia je aku berhimpit-himpit bertolak-tolak nak masuk ke dalam tapi dikecewakan oleh persembahan yang hampeh.

Sound system paling hancur. Ada ke patut masa opening song 2-3 baris pertama tak dengar sebab diorang lupa nak on suis mikropon agaknya. Dah la Amy nyanyi lagu yang tak ramai orang tau. Aku pon takleh nak recall Amy nyanyi lagu apa. Bunyi gitar pon tenggelam timbul.

Nasib baik lagu kedua pengubat duka. Balada Pemuzik Jalanan. Memang aku singalong terbaekk punya. Tapi towards the end tiba-tiba black out. Apa ke jadah konsert leh black out. Memang potong mood aku yang tengah melompat-melompat terkinja-kinja sambil menyanyi beramai-ramai. Buang masa betoi la. Dah la start lambat pukul 9.40 malam. Sound system hancur, sekali leh black out. Aku rasa dekat 20 minit jugak kot.

Pemilihan lagu pon fail. Banyak gila lagu-lagu yang aku harapkan ada tapi diorang tak nyanyi. Mentari merah di ufuk timur, rozana, kejora, cinta sepi, meniti titian usang, bencana, derap komando, semua takde.

Bagi aku, lagu-lagu album baru tak payah nyanyi la. Nyanyi dari 4 album pertama je pon dah cukup terbaik. Dah cukup bagus. Album-album selepas tuh selit 2-3 lagu ok lah. Nie banyak jugak la kalau tak salah aku.

Kuchiwa!!

1 comment:

  1. search memang tak best pun...poyo la itu amy jumpa depan2 pun belagak.

    ReplyDelete